Η σημασία της κατανάλωσης γαλακτοκομικών κατά την παιδική ηλικία

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και εμείς οι γονείς, καλούμαστε να οργανώσουμε την καθημερινότητα των παιδιών μας.

Μια καθημερινότητα γεμάτη, από το πρωί έως αργά το βράδυ με σχολείο, φροντιστήρια, δραστηριότητες, διάβασμα και διάφορα άλλα, που μπορεί να έχουμε επιλέξει εμείς ή το παιδί μας .

Η σχολική περίοδος είναι η καταλληλότερη για να μπουν τα θεμέλια μιας υγιεινής διατροφικής συμπεριφοράς, διότι η καθημερινότητα του παιδιού, έχει ένα πρόγραμμα που σε γενικές γραμμές είνια συγκεκριμένο, χωρίς πολλές αλλαγές.

Το πρωινό και το δεκατιανό είναι τα πιο σημαντικά γεύματα των παιδιών μας και αποτελούν τη βάση για ένα δυναμικό ξεκίνημα της ημέρας τους.

Έρευνες έχουν δείξει ότι, τα παιδιά που τρώνε σωστό πρωινό, φαίνεται η απόδοσή τους στο σχολείο να είναι καλύτερη, συγκριτικά με τα υπόλοιπα παιδιά που μοιάζουν νωχελικά και κουρασμένα.

Στο σχεδιασμό του πρωινού και δεκατιανού μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Στα παιδιά και στους εφήβους, η κατανάλωση των συνιστώμενων μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων συμβάλλει στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε πρωτεΐνη και απαραίτητα αμινοξέα, ασβέστιο, φώσφορο και κάλιο, τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και διατήρηση της υγείας των δοντιών και των οστών, καθώς και του μυϊκού και του νευρικού τους συστήματος, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τις κινητικές λειτουργίες και νοητικές τους δεξιότητες. Επιπλέον, η κατανάλωση γαλακτοκομικών κατά την παιδική και εφηβική ηλικία καλύπτει ένα σημαντικό μέρος των αναγκών του οργανισμού τους στις βιταμίνες Β2 και Β12, οι οποίες κατέχουν κεντρικό ρόλο στην παραγωγή ενέργειας από τον μεταβολισμό της τροφής και στη φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων του αίματος, στηρίζοντας έτσι τη σωματική και νοητική τους ανάπτυξη.

Το τυρί συγκεκριμένα, υπερτερεί σε σχέση με τα άλλα δύο γαλακτοκομικά προϊόντα, το γάλα και το γιαούρτι, στην επιλογή του σνακ των παιδιών στο σχολείο.

Οι λόγοι είναι απλοί: μεταφέρεται πολύ εύκολα μέσα στην σχολική τσάντα, έχει μεγαλύτερο χρόνο ζωής εκτός ψυγείου, και περιέχει συμπυκνωμένα τα θρεπτικά του συστατικά (30 γραμμάρια τυριού, περιέχουν σχεδόν τα ίδια  θρεπτικά συστατικά με ένα ποτήρι γάλα).

Κάποιες θρεπτικές επιλογές τόσο για πρωινό, όσο και για κολατσιό στο σχολείο αναφέρονται παρακάτω:

Τοστάκι με Γραβιέρα και λαχανικά

  • Σπιτική τυρόπιτα, σπανακόπιτα, κολοκυθόπιτα
  • Αλμυρά μάφινς με τυρί και λαχανικά
  • Αραβική πίτα με Γραβιέρα και λαχανικά
  • Κριτσίνια ολικής ή πολύσπορα με κομματάκια Γραβιέρας

Ας φροντίσουμε λοιπόν όλοι, να προσφέρουμε στα παιδιά μας απλά και θρεπτικά σνακ, για να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς!


Με την υπογραφή του Διαιτολόγου - Διατροφολόγου Δασκαλάκη Άγγελου, μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ)

pointer-b pointer-r pointer-t sc-fb sc-ins sc-lin sc-yt sc-pin