Διατροφικά tips για τα γεύματα των Χριστουγέννων

Οι ημέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν και ο Έλληνας ετοιμάζεται να αποθηκεύσει 3-4 κιλά σε διάστημα λίγων ημερών.

Είναι όμως δυνατό να αποφύγει αυτή την αύξηση; Φυσικά! Αν ακολουθήσετε τα παρακάτω tips, μπορείτε να απολαύσετε τα γιορτινά τραπέζια χωρίς να προστεθούν στον οργανισμό σας παραπάνω κιλά!

  • Καταναλώστε 4-5 γεύματα ημερησίως.

Κρατείστε μια ισορροπία τις γιορτινές ημέρες και μην μπείτε στη λογική “Δεν τρώω όλη μέρα γιατί προετοιμάζομαι για το βραδινό δείπνο”. Όσο λιγότερο πεινασμένος φτάσω στο γιορτινό τραπέζι, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να μην ξεφύγω.

 

  • Διαμορφώστε τη διατροφή σας, τις ημέρες που ξέρετε εκ των προτέρων ότι θα καταναλώσετε υπερβολική ποσότητα φαγητού.

Αν για παράδειγμα έχετε γιορτινό τραπέζι το βράδυ, καταναλώστε κάτι ελαφρύ το μεσημέρι π.χ. Μια πλούσια σαλάτα με ένα μικρό κομμάτι τυρί και λίγο παξιμάδι.

 

  • Γιορτινά Τραπέζια.

Στα γιορτινά γεύματα που θα ακολουθήσουν αυτές τις μέρες, επιλέξτε εξ αρχής την ποσότητα του φαγητού που θα καταναλώσετε. Επιλέξτε από το τραπέζι τα τρόφιμα της αρεσκείας σας και βάλτε μια ποσότητα από αυτά στο πιάτο σας. Περιοριστείτε σε αυτή την ποσότητα και μόνο.

 

  • Τα λαχανικά έχουν θέση σε ένα χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Καταναλώστε άφθονα λαχανικά κατά την διάρκεια των γευμάτων. Μας βοηθούν να χορτάσουμε πιο γρήγορα και διευκολύνουν την πέψη.

 

  • Προσοχή στα γλυκά.

Κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα και διάφορα άλλα γλυκίσματα, σίγουρα θα βρεθούν μπροστά σας. Για όσους δε θέλουν να τα αποφύγουν, τότε η σωστή επιλογή είναι να τα καταναλώσουν είτε ως πρωινό μαζί με λίγο γάλα είτε σαν ενδιάμεσο σνακ.

 

  • Προσοχή στο αλκοόλ.

Περιοριστείτε σε 1 με 2 ποτήρια κρασί σε κάθε περίσταση.

 

  • Καταναλώστε επαρκή ποσότητα νερού.

Ένας ενυδατωμένος οργανισμός σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα όταν κληθεί να διαχειριστεί μια "αμαρτωλή" περίοδο.

 

Αν ακολουθήσετε προσεκτικά τις παραπάνω συμβουλές, θα μπορέσετε να απολαύσετε τις γιορτές διατηρώντας παράλληλα σταθερό το βάρος σας. Θυμηθείτε τον χρυσό κανόνα ‘μέτρον άριστον’ και εφαρμόστε τον στα πλαίσια της Χριστουγεννιάτικης διατροφής σας.


Με την υπογραφή του Διαιτολόγου - Διατροφολόγου Δασκαλάκη Άγγελου, μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος (ΕΔΔΕ)

pointer-b pointer-r pointer-t sc-fb sc-ins sc-lin sc-yt sc-pin